Τα 6 Top Βιβλία του θετικού γονέα

Get your romance on!.png

Ποια βιβλία;;;

Συχνά με ρωτάς για βιβλία… και μου αρέσει που ρωτάς!

Γιατί εγώ ξεκίνησα από βιβλία.

Βιβλία που σε μεταμορφώνουν και ξυπνάνε τον θετικό γονέα μέσα μας.

Εάν δεν είχα διαβάσει κάποια βιβλία το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είχα άλλα παιδιά σήμερα, θα είχα άλλη σχέση μαζί τους…

Εδώ θα σου πω για 6 top βιβλία για να ξεκινήσεις ή να συνεχίσεις… το ταξίδι του θετικού γονέα!

Έχεις διαβάσει κάποια από αυτά; Πες μου εάν και πως σε βοήθησαν!


  1. Τα δοκίμασα όλα, Ιζαμπέλ Φιλιοζά.

Με αυτό το βιβλίο ξεκίνησα το ταξίδι του θετικού γονέα. Είναι πολύ πρακτικό και έχει πολλά σκίτσα. Είναι εύκολο στην ανάγνωση και σε βοηθάει να κατανοήσεις τα βασικά θεμέλια της θετικής διαπαιδαγώγησης.

Αφορά παιδιά 1-6 ετών.

Mπορείς να δεις εδώ αναλυτικό άρθρο για το βιβλίο, πως με βοήθησε και γιατί το αγαπάω τόσο πολύ!

Βρες το:

Public

Ianos


2. Δεν έχουν χαθεί όλα, Ιζαμπελ Φιλιοζά

Είναι για παιδιά 6-11 ετών. Πρόκειται στην ουσία για τη συνέχεια του παραπάνω βιβλίου ‘‘Τα δοκίμασα όλα’’.

Είναι πολύ πρακτικό με πολλά παραδείγματα και σκίτσα.

Βρες το:

Public

Ianos


3. Στην καρδιά των συναισθημάτων του παιδιού, Iζαμπέλ Φιλιοζά

Mε αυτό το βιβλίο, καταλαβαίνεις τι σημαίνει ‘‘συναίσθημα’’. Ως γονείς συχνά δεν καταλαβαίνουμε την ένταση των συναισθημάτων του παιδιού μας. Προσπαθούμε να τα ηρεμήσουμε, θέλουμε να σταματήσουν τις κραυγές, τα δάκρυα, τις ‘‘κρίσεις’’. Αλλά το συναίσθημα έχει νόημα, σκοπό. Είναι θεραπευτικό. Αυτό το βιβλίο έχει πολλά παραδείγματα από την καθημερινή ζωή και μας βοηθά να κατανοήσουμε τον φόβο, τον θυμό, τη χαρά, τη θλίψη και την ανάγκη του παιδιού να εκφράσει τα συναισθήματά του. Όλα αυτά για να τον στηρίξουμε καλύτερα προς την αυτονομία.

Για παιδιά 0 έως 102 ετών.

Bρες το :

Ianos

Public

To απόφθεγμα που ‘‘ανοίγει το βιβλίο’’ και πιστεύω συνοψίζει την φιλοσοφία του…

To απόφθεγμα που ‘‘ανοίγει το βιβλίο’’ και πιστεύω συνοψίζει την φιλοσοφία του…


4. Πώς να μιλάτε στα παιδιά σας ώστε να σας ακούν και πώς να τα ακούτε ώστε να σας μιλούν, Αdele Faber, Εlaine Mazlish

Πρόκειται για έναν οδηγό επικοινωνίας γονέας - παιδιού. Απαραίτητο σε κάθε γονεϊκή βιβλιοθήκη.

Για παιδιά 0 έως 102 ετών.

Βρες το :

Public

Ianos

Απόσπασμα από το βιβλίο


5. Τα μυστικά του αποτελεσματικού γονέα, Thomas Gordon

Mε αυτό το βιβλίο, μαθαίνεις πρώτα να ξεχάσεις αυτά που ήξερες για τις εξουσιαστικές μεθόδους (απειλές - φωνές κτλ) και μαθαίνεις ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ. Μαθαίνεις πως να ΑΚΟΥΣΕΙΣ πραγματικά με την ενεργητική ακρόαση, πως να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣ με σεβασμό τις ανάγκες σου με το ‘‘μήνυμα εγώ’’, πως λύνονται οι συγκρούσεις στην οικογένεια & να είναι όλοι ευχαριστημένοι…

Προσωπικά πιστεύω ότι αξίζει πολύ και το σεμινάριο βασισμένο στο βιβλίο.

Ένα βιβλίο που βοηθάει τον γονέα αλλά και τον κάθε άνθρωπο…

Για παιδιά 0 έως 102 ετών.

Βρες το :

Ianos


6. Αδέλφια όχι αντίπαλοι, Α. Faber & E. Mazlish

Απαραίτητο βιβλίο εάν έχεις 2 ή περισσότερα παιδιά… Γλυτώνεις από πολλούς τσακωμούς και ταυτόχρονα καταλαβαίνεις τον κρίσιμο ρόλο σου ως γονέας στις αδελφικές σχέσεις των παιδιών σου…

  • Πρέπει να παρέμβουμε όταν τσακώνονται ;

  • Πώς να είμαστε δίκαιοι απέναντι σε κάθε παιδί ;

  • Πώς να βοηθήσουμε τα αδέλφια ώστε να βρουν οι ίδιοι λύσεις και να μη περιμένουν από εμάς;

Eίναι μερικές ερωτήσεις που απαντιούνται στο βιβλίο…

Βρες το :

Public

Ianos

Απόσπασμα από το Βιβλίο ΄΄Αδέλφια όχι αντίπαλοι’’

Απόσπασμα από το Βιβλίο ΄΄Αδέλφια όχι αντίπαλοι’’

Αυτά είναι τα 6 πιο βοηθητικά βιβλία πιστεύω!

Είναι τα θεμέλια της θετικής διαπαιδαγώγησης! από τα θεμελιώδεις…

Ας πούμε ότι για μένα από αυτά τα βιβλία ξεκινάνε όλα…

Έπρεπε να κάνω όμως μία επιλογή… ενώ υπάρχουν τόσα άλλα!

Εάν θέλεις μπορώ να σου προτείνω άλλα, στείλε μου email στο eleni@positiveparents,gr και θα σου απαντήσω!

Επίσης, θα περιμένω να μου προτείνεις και εσύ τα top Βιβλία σου!

IMG_0680.jpg

‘‘Ο ιός θα είναι για πάντα εδώ;’’ : όταν πετάγεται η ερώτηση ξαφνικά…

εικονα: Thomas Tessier

εικονα: Thomas Tessier

Ήθελα να μοιραστώ εδώ τον διάλογο που έγινε με την Σοφία μου ( 4 ετών) χτες το απόγευμα…

Εγώ : Παιδιά ελάτε, χρειάζομαι βοηθούς, η γιαγιά έστειλε μια συνταγή cake με κολοκυθάκια, τι λέτε να κόψετε τα κολοκυθάκια εσείς;

Σοφία : Ο ιός θα είναι για πάντα εδώ;

Εγώ (δεν δείχνω την έκπληξη μου) : - Όχι, ο ιός δεν θα είναι για πάντα εδώ, φτιάχνουμε ένα εμβόλιο, θα πάρει χρόνο όμως, μάλλον θα είμαστε ακόμα καιρό στο σπίτι. Ανησυχείς ε;

Σοφία : Ποια γιαγιά λες; Την Μαrie-Claire?

Εγώ : Ναι.

Σοφία : θέλω να κόψω τα κολοκυθάκια.

Και πάει στην κουζίνα.

Έτσι πετάχτηκε η ανησυχία της. Ανάμεσα στα κολοκυθάκια.

Παίζουν όλη μέρα αλλά ανησυχούν, ξέρουν ότι κάτι δεν πάει καλά, έχουν ερωτήσεις και χρειάζονται απαντήσεις.

Εννοείται ότι δεν πρέπει να τους πούμε να μην ανησυχούν.

Τα συναισθήματα (είτε θετικά - είτε αρνητικά) θέλουν αποδοχή και το μόνο που ζητάνε είναι να εκφραστούν. Δεν τα ακυρώνουμε λοιπόν απλά επειδή έτσι κι αλλιώς δεν ακυρώνονται ποτέ, θα βγουν κάποια στιγμή.

Ούτε θέλουμε να ανησυχήσουμε υπερβολικά τα παιδιά όμως. Για αυτό, απαντάμε, σύμφωνα με την ηλικία τους, όσο μας ρωτάνε. Απαντάμε με απλές λέξεις.

Αυτό προτείνει και η Ιζαμπελ Φιλιοζά σε μια ραδιοφωνική εκπομπή που άκουσα χτες.

Αυτό…. και δύναμη!

ΕΙΚΙΝΑ. Thomas Tessier

ΕΙΚΙΝΑ. Thomas Tessier

Ζωγραφιές για να λέμε ''Ευχαριστώ'' σε όσους δουλεύουν και παλεύουν

Μου άρεσαν πολύ αυτές οι ζωγραφιές γιατί η κάθε μία λέει ‘‘Ευχαριστώ’’.

Είναι της Aline - Lollipop Tatoo, Γαλλίδα tatoo artist.

Σώστε πρώτα την εικόνα και μετά εκτυπώστε.

Πως μπορείς να με βοηθήσεις όταν ''κρασάρω'' Μαμά / Μπαμπά

Πως μπορείς να με βοηθήσεις όταν ''κρασάρω'' Μαμά / Μπαμπά

Είμαι μέσα σε μία χιονοθύελλα.

Δεν ξέρω τι συμβαίνει.

Δεν θυμάμαι πως βρέθηκα εδώ.

Φοβάμαι.

Δεν ξέρω τι να κάνω.

Δεν ξέρω τι μου συμβαίνει.

Δεν ξέρω που είμαι.

Έχει χιόνι παντού και δεν βλέπω τίποτα.

Κινδυνεύω.

Ουρλιάζω.

Κάποιος θα με βοηθήσει;

Δεν ακούω τίποτα.

Μόνος μου δεν μπορώ να τα καταφέρω.

Είναι κανείς εδώ;

Νιώθω απελπισία.

Ο αέρας θα με σηκώσει.

Είναι το τέλος.

Δεν έχω πυξίδα.

Κλείνω τα μάτια μου. Φωνάζω πιο δυνατά. Χτυπάω ότι βρω μπροστά μου. Ότι γίνει.

Read More

Στήριξη των παιδιών εν μέσω πανδημίας: απλές πρακτικές με νόημα για την προστασία της ψυχικής υγείας τους

Στήριξη των παιδιών εν μέσω πανδημίας: απλές πρακτικές με νόημα για την προστασία της ψυχικής υγείας τους

Γράφει η Eλίνα Κεπενού, ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια (@elinakepenou). Μας εξηγεί τι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας αυτήν την περίοδο εάν έχουμε παιδί σε προσχολική ηλικία…

Είναι γεγονός ότι ο κορωνοιός μας αφορά όλους και έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας –και μπορεί να την αλλάξει ακόμη περισσότερο- γεγονός που δημιουργεί συναισθήματα ανησυχίας φόβου αλλά ακόμα και πανικού… Σχολεία κλείνουν, άνθρωποι με μάσκες κυκλοφορούν παντού, συζητήσεις εκτενείς στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, καταναγκαστικό πλύσιμο χεριών.

Και σε όλα αυτά θεατές τα παιδιά στα οποία σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να μεταδώσουμε τον πανικό μας αλλά είναι σίγουρα καλό –ανάλογα πάντα με την ηλικία τους – να έχουν καταλάβει τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Στην προσχολική ηλικία, το πιο σημαντικό για τα παιδιά είναι η ασφάλεια. Οπότε πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τα ακόλουθα 6 πράγματα.

Read More

Mένουμε σπίτι: τι απάντησαν τα παιδιά όταν τα ρώτησα : ''Πώς περνάς μέσα στο σπίτι ;''

Σκέφτηκα να ρωτήσω τα δύο μου κορίτσια για το πως βλέπουν τα πράγματα και το ‘‘μένουμε σπίτι’’! Και μετά κι άλλοι γονείς μου στείλανε τι απάντησαν τα παιδάκια τους! (Στείλε μου κι εσύ στο eleni@positiveparents.gr!!)

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους…

Νομίζω ότι μαθαίνουμε πολλά από τα παιδιά μας αυτές τις μέρες! Είναι πραγματικά μικροί σοφοί!

Η ΕΛΑΙΑ ΜΟΥ

Η ΕΛΑΙΑ ΜΟΥ

Ελαία, 6 ετών ‘‘ Η δασκάλα εξηγεί καλύτερα από σένα Μαμά’’

  • Πώς νιώθεις που μένεις σπίτι και που δεν πας σχολείο;

    Καλά!

  • Τι προτιμάς να κάνεις στο σπίτι;

    Να παίζω με τις κούκλες μου και όλα τα μωρά!

  • Bαριέσαι μέσα στην ημέρα;

    Όχι καθόλου!

  • Tι σου λείπει περισσότερο από την κανονική ζωή;

    Οι κούνιες! Και να πάμε να πάρουμε τυροπιτάκια από ένα φούρνο! [προχτές που είχαμε βγει λίγο στα πλαίσια του 6), μου ζήτησε να πάρουμε τυροπιτάκια από το φούρνο…)

  • Σου αρέσει που η Μαμά κάνει την δασκάλα;

    [Σκέφτεται…] Όχι τόσο…προτιμώ την δασκάλα, εξηγεί καλύτερα!

  • Όταν θα μπορούμε να βγούμε από το σπίτι πάλι, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις;

    Να πάω κούνιες και να πάω να πάρω τυροπιτάκια!

  • Είναι κανονική ζωή τελικά αυτό που ζούμε τώρα; Τι λες;

    Για μένα είναι κανονική ζωή… αλλά δεν μπορώ να αγοράσω τυροπιτάκια!!

  • Ποιο είναι το πρώτο άτομο που θα θέλεις να δεις όταν πάλι θα μπορούμε;

    Την Αριάδνη!!!! [την ξαδέλφη της - σχεδόν 2 ετών]

Σοφία, 4 ετών: ‘‘Τι δηλαδή; Δεν είναι κανονική ζωή τώρα;’’

Η Σοφια μου

Η Σοφια μου

  • Πώς νιώθεις που μένεις σπίτι και που δεν πας σχολείο;

    Tρελαίνομαι! [γελάει]

  • Tι προτιμάς να κάνεις στο σπίτι;

    Παίζω με την Ελαία (την αδελφή της) και με τον Μπαμπά και την Μαμά. [πηδάει αγκαλιά μου]

  • Tι σου λείπει περισσότερο από την κανονική ζωή;

    [προβληματίζεται με την ερώτηση] Είναι κανονική ζωή, δεν είναι; [Το ξανασκέφτεται] Δεν είναι κανονική ζωή γιατί έχει τον ιό και τα σχολεία είναι κλειστά.

  • Και τι σου λείπει περισσότερο τελικά;

    Το Lunapark! [σημειώνω εδώ ότι έχουμε πάει μόνο μία φορά πριν 5 μήνες περίπου]

  • Όταν θα μπορούμε να βγούμε από το σπίτι πάλι, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις;

    Να πάω στις κούνιες και στο Lunapark αυτό που γυρίζει γύρω γύρω, το ‘‘καρπουζελ’’

  • Όταν θα μπορούμε πάλι να συναντηθούμε άτομο θα είναι το πρώτο άτομο

    Άσε με με αυτές τις ερωτήσεις Μαμά [τρέχει να πάει να παίξει!]

Ο Βασιλησ

Ο Βασιλησ

Βασίλης, 6 ετών: ‘‘Δεν βαριέμαι καθόλου’’

Πώς περνάς μέσα στο σπίτι ;

Καλά!

Με τι σου αρέσει να παίζεις πιο πολύ;

Με τους δεινόσαυρους μου. [εν τω μεταξύ έχει να παίξει μήνες με τους δεινόσαυρους και όλη μέρα παίζει μπάσκετ είτε μέσα στο σπίτι είτε στον ακάλυπτο]

Βαριέσαι μέσα στη μέρα;

Καθόλου.

Τι σου λείπει πιο πολύ;

Το σχολείο και οι φίλοι μου.

Τι θα κάνεις μόλις μπορέσουμε να βγούμε;

Βόλτα.

Ποιον θέλεις να συναντήσεις πιο πολύ όταν βγεις;

Τον Λευτέρη. [κολλητός από το νηπιαγωγείο]


Η Αναστασια

Η Αναστασια

Αναστασία, 4,5 ετών : ‘‘ Να σου πω ένα ωραίο παιχνίδι που ξέρω Μαμά; ‘‘

Αναστασία μου, πώς σου φαίνεται τώρα που είναι κλειστό το σχολείο;

Πολύ ωραία!

Τι σου λείπει περισσότερο από την κανονική ζωή;

Το παγωτό

Πιο πράγμα θέλεις να κάνεις πρώτο όταν τελειώσει όλο αυτό;

Να φάω παγωτό!

Ποιον θέλεις να δεις περισσότερο;

Τον Μπιάνκο (το σκυλί της ξαδέρφης, την Ψιψή (την γάτα του Παππού), την Πόπη (θεία) και την Εμμανουέλα (ξαδέρφη)

Ξέρεις, κι εμένα με δυσκολεύει αυτή η κατάσταση…

Ναι Μαμά, να σου πω ένα ωραίο παιχνίδι που ξέρω;

Θέλεις και συ να ρωτήσεις το παιδί σου ; Μετά μπορείς να μου στείλεις τι απάντησε (με μία φώτο από πίσω) στο eleni@positiveparents.gr και θα το ανεβάσω μετά εδώ! Mπορεί επίσης να ζωγραφίσει!

Οι 3 καλύτερες δραστηριότητες ώστε να ενισχυθεί η ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου

Οι 3 καλύτερες δραστηριότητες ώστε να ενισχυθεί η ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου

Γράφει η Ζέτα Γάκη, Νευροβιολόγος και ειδικός στην Ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου. Θα μοιραστεί μαζί μας κάθε μήνα πρακτικούς τρόπους θετικής ανάπτυξης του παιδικού εγκεφάλου. Σήμερα, θα μας πει ποιες είναι οι καλύτερες δραστηριότητες για τα παιδιά ώστε να ενισχυθεί η ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.

Τα παιδιά επωφελούνται από μια ποικιλία διαφορετικών δραστηριοτήτων.

Ωστόσο, τρεις είναι οι κρίσιμες δραστηριότητες που συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.

Αυτές είναι: η μουσική, η τέχνη και η σωματική άσκηση.

Read More

Θησαυρό δραστηριοτήτων για παιδιά στο σπίτι

Θησαυρό δραστηριοτήτων για παιδιά στο σπίτι

Ανακάλυψα αυτό το τετράδιο με δραστηριότητες για παιδιά και από χτες έχουμε κάνει αρκετές!

Είναι μία πρωτοβουλία 80 ατόμων στην Γαλλία που φτιάξανε συνεργατικά αυτό το pdf/

Eίναι στα γαλλικά αλλά για αρκετές δραστηριότητες δεν έχει σημασία (ενώ για μερικούς γονείς θα είναι ευκαιρία για φρεσκάρισμα γαλλικών!)

Μπορείς να κατεβάσεις το pdf εδώ

Για να σε βοηθήσω κάπως να βρεις τι θέλεις, δες παρακάτω:

  • Ζωγραφιές : σελίδες 9, 11, 14, 18, 31, 43, 52, 53, 59, 62, 76, 82, 91, 92, 98

  • Δημιουργικές δραστηριότητες που ξεχωρίζουν: σελίδες 6, 7 , 13, 28, 29, 33, 45, 46, 77, 84, 85, 95

  • Λαβύρινθοι : σελίδες 27, 44, 75, 90, 100

  • ΄΄Βρες τις διαφορές΄΄: σελίδες 50, 58,

  • Μemory : 65

  • Φτιάξε το puzzle σου : σελίδα 69

  • Ζωγραφική με κωδικούς χρωμάτων : σελίδα 72

Read More

Απαράδεκτη συμπεριφορά ή απλά... φυσιολογική; Μάθε ... για να ηρεμήσει ο θετικός γονέας μέσα σου...

Απαράδεκτη συμπεριφορά ή απλά... φυσιολογική; Μάθε ... για να ηρεμήσει ο θετικός γονέας μέσα σου...

Τι μας δυσκολεύει περισσότερο ως γονείς κάθε μέρα; ——.> Κάποιες συμπεριφορές των παιδιών μας που θεωρούμε απαράδεκτες.

Είναι όμως απαράδεκτες; Ή είναι απόλυτα φυσιολογικές ;

Θέλω να πω για το 1ο βήμα του θετικού γονέα, ένα αν όχι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχει στο μυαλό του συνεχώς.

Είναι αυτό το 1ο πράγμα που με βοήθησε όταν το δικό μου παιδί έγινε 1,5 – 2 ετών και ξεκίνησαν οι πρώτες κρίσεις. Δεν καταλάβαινα τι παθαίνει το παιδί, νόμιζα πολλές φορές ότι ουρλιάζει / χτυπάει επίτηδες και έπρεπε να του μάθω απλά ότι ‘‘δεν κάνουμε έτσι’’… Δεν ήξερα τι να περιμένω και πως ‘‘λειτουργεί’’ από ένα παιδί 2 ετών, και έτσι δεν ήξερα πως να ανταποκριθώ.

Αυτό το πρώτο βήμα ποιο είναι;

Είναι να μάθουμε σε γενικές γραμμές τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού μας ΣΕ ΚΑΘΕ ΗΛΙΚΙΑ.

Ακούγεται ξαφνικά αρκετά θεωρητικό οπότε θα το εξηγήσω με παραδείγματα σε ένα σκίτσο :

Read More

Γιατί δεν θέλουμε τα μυστικά…

Γιατί δεν θέλουμε τα μυστικά…

Ελαία: Μαμά πρέπει να σου πω κάτι. Η Λ. είπε ότι είναι μυστικό αλλά εγώ θα σου το πω

Σοφία (κοιτάζοντας επίμονα την Ελαία) σσσσ, είπε να μην το πούμε Ελαία!!!

Ελαία: Η Λ. μας έδωσε ένα γλυκό και είπε να μην σου το πούμε.

Εγώ: Καλά που μου το είπες, δεν είναι καλό όταν κάποιος μεγάλος σου λέει να κρατάς μυστικό.

Σοφία: Όχι, δεν έπρεπε να το πούμε Ελαία!

Read More

Από δω... η Ωκυτοκίνη!

Από δω... η Ωκυτοκίνη!

H ωκυτοκίνη είναι μία ορμόνη γνωστή επίσης ως “ορμόνη της αγάπης”, καθώς ελευθερώνεται όταν οι άνθρωποι έρχονται κοντά. Η ωκυτοκίνη παράγεται στον οπίσθιο λοβό της υπόφυσης, στη βάση του εγκεφάλου.

Συγκεκριμένα, έχει τη "δύναμη" να μειώνει το άγχος, να μας χαλαρώνει, να ρυθμίζει έντονα συναισθήματα και να ενισχύει την εμπιστοσύνη μας.

Δες ένα σκίτσο μου που τα εξηγεί!

Read More

''Είσαι άτακτος'' Τι συμβαίνει όταν βάζουμε ταμπέλες...

Οι ταμπέλες μας επηρεάζουν για μία ζωή…

Έχουν τεράστια δύναμη…

Η Ιζαμπελ Φιλιοζά στο βιβλίο της ‘‘Δεν υπάρχουν τέλειοι γονείς’’ γράφει : Ο εγκέφαλος [του παιδιού] ερμηνεύει τα σχόλια και τις κρίσεις μας ως διαταγές’’.

Εάν λέμε λοιπόν στο παιδί μας συνέχεια (ή του περνάμε το μήνυμα με μη λεκτική επικοινωνία επίσης) ότι είναι άτακτος, τότε ακούει υποσυνείδητα ‘‘Πρέπει να είμαι άτακτος αφού έτσι με λένε και με βλέπουν’’.

Έφτιαξα αυτό το σκίτσο για να αναφέρω τι κάνουν οι ταμπέλες και τι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πάντα για να τις αποφύγουμε.

Στη συνέχεια, μπορείς να διαβάσεις ένα κείμενο με 5 ιδέες για να μην βάζουμε ταμπέλες.

Περιμένω την άποψή σου και την εμπειρία σου στα σχόλια. Πιστεύεις ότι είχες μία ταμπέλα όταν ήσουν μικρός/η;

tampeles.jpg

Περισσότερα για τις ταμπέλες και πως να μην βάλουμε εδώ!

Τεμπέλα.png

5 ιδέες για να μην βάλουμε ταμπέλες

5 ιδέες για τις διακοπές με τα παιδιά για να μας φέρουν πιο κοντά

  5 ιδέες για τις διακοπές με τα παιδιά για να μας φέρουν πιο κοντά

‘‘Χριστούγεννα’’ σημαίνει οικογένεια για τους περισσότερους, είναι ευκαιρία να περάσουμε ποιοτικό χρόνο μαζί αφού χαλαρώσουμε τους ρυθμούς μας…

Είναι βέβαιο επίσης ότι θα υπάρξουν στιγμές έντασης και κρίσης επειδή τα μικρά παιδιά παίρνουν ξαφνικά πολλά ερεθίσματα και βλέπουν πολλά ξαδέλφια, παππούδες, φίλους και θείους… Ο εγκέφαλός τους δεν μπορεί να τα διαχειριστεί όλα αυτά καλά και πρέπει ως γονείς να το ξέρουμε… για να μείνουμε λίγο πιο coooooooooooool.

Οπότε : ψυχραιμία… και αποδοχή!

Και για να μην πούμε, ‘‘15 μέρες είναι, θα περάσουν’’, θα μοιραστώ 5 ιδέες για να απασχοληθούμε ποιοτικά με τα παιδιά μας κατά τη διάρκεια των διακοπών και όχι μόνο.

Read More

Ωραία βιντεάκια μουσικής (για τις στιγμές κρίσης...ξέρεις...)

Ωραία βιντεάκια μουσικής (για τις στιγμές κρίσης...ξέρεις...)

Με αυτά τα βίντεο, ανακαλύπτουμε την κλασσική μουσική με το μάτι!!

Είναι βιντεάκια που θα θέλεις να δείξεις στα παιδιά σου (και να δεις και εσύ!)

Ανακάλυψα το Doodle Chaos και έχω τρελαθεί!

Τι να σου πω; Δες τα!

Και την επόμενη φορά που πρέπει να βάλεις ένα βιντεάκι στο παιδί σου, (ξέρεις όταν ΔΕΝ υπάρχει άλλη επιλογή…) δείξε του αυτά τα βίντεο και νιώθε και εσύ καλύτερα!

Read More

To πρώτο βιβλίo αυτοβελτίωσης του παιδιού σου (3,5 - 8 ετών)

To πρώτο βιβλίo αυτοβελτίωσης του παιδιού σου (3,5 - 8 ετών)

Έχεις ξανακούσει για το Best seller βιβλίο του Steven Covey Οι 7 συνήθειες των εξαιρετικά αποτελεσματικών ανθρώπων; Ο γιος του Steven Covey έγραψε μία εκδοχή για παιδιά με ωραίες ζωγραφιές και ιστορίες.

Διδάσκει στα παιδιά τις διαχρονικές αξίες και αρχές που περιλαμβάνονται στις 7 συνήθειες των εξαιρετικά αποτελεσματικών ανθρώπων – από το να κατανοήσουν πώς να αναλάβουν την ευθύνη της ίδιας τους της ζωής μέχρι το να ανακαλύψουν γιατί η ισορροπία είναι ό,τι καλύτερο.

Read More

ΤΟ βιβλίο που ξύπνησε τον θετικό γονέα μέσα μου: ‘‘Τα δοκίμασα όλα’’ της Ιζαμπέλ Φιλιοζά

ΤΟ βιβλίο που ξύπνησε τον θετικό γονέα μέσα μου: ‘‘Τα δοκίμασα όλα’’ της Ιζαμπέλ Φιλιοζά

Αυτό το βιβλίο έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα.

Γιατί μου γνώρισε τον θετικό γονέα που κρυβόταν μέσα μου πολύ καλά.

Δεν θυμάμαι πως μπήκε στην ζωή μου το βιβλίο αλλά αφού μπήκε, έμεινε.

Με αυτό το βιβλίο, ξεκίνησα την διαδρομή μου ως μαθητευόμενος θετικός γονέας. Ήταν το πρώτο βιβλίο θετικής διαπαιδαγώγησης που διάβασα και… νομίζω ότι είναι το μοναδικό βιβλίο στην ζωή μου που διάβασα τόσες φορές.

Ήταν σαν τις οδηγίες χρήσης που δεν μου είχαν δώσει βγαίνοντας από το μαιευτήριο…

Γιατί, αφού τελειώνει η φάση θηλασμό/ μπιμπερό και ξέρουμε πια πως να αλλάζουμε πάνες με κλειστά μάτια, ξεκινάνε οι κρίσεις και οι εκρήξεις.

Και τότε… ήρθε ΤΟ βιβλίο.

Read More

Σήμερα ξεκινάω το δημοτικό Μαμά/ Μπαμπά... ξέρω…σας φαίνομαι μικρή αλλά…

Σήμερα ξεκινάω το δημοτικό Μαμά/ Μπαμπά... ξέρω…σας φαίνομαι μικρή αλλά…

Μεγάλη μέρα για όλους ε;

Είμαστε στην ίδια κατάσταση: δεν ξέρουμε εάν θέλουμε να γελάσουμε η να κλάψουμε. Μάλλον υπάρχει λόγος και για τα δύο, ευτυχώς.

 Όλα είναι ξαφνικά μεγάλα, το κτίριο μπροστά, τα παιδιά γύρω μου, η τσάντα πάνω μου.

 Φαίνομαι τόσο μικρή ξαφνικά.

 Πριν από λίγες μέρες κράταγα μια τσάντα παραλίας ακόμα πιο βαριά και έκανα βουτιές μέσα στην θάλασσα.

 Και τώρα είμαι εδώ, για μία άλλη βουτιά.

 Στο δημοτικό. Ήρθε η ώρα από τι φαίνεται.

Read More

Άσε και κάτι να πέσει κάτω Μαμά / Μπαμπά!

Άσε και κάτι να πέσει κάτω Μαμά / Μπαμπά!

Μπαμπά, Μαμά, κατάλαβα κάτι σημαντικό. Θα σας πω γιατί καλύτερα πολλές φορές να αφήνουμε τα πράγματα να πέσουν κάτω. Να μην προσπαθούμε να τα μαζεύουμε, ούτε να ζοριζόμαστε επειδή πέσαν όλα κάτω.

Γιατί; Επειδή:

  •  Όταν πέφτουν πράγματα κάτω, κάτι μαθαίνουμε...

  • ·Δεν έχει πάντα σημασία εάν πέσει κάτι κάτω.

  • ·Δεν χρειάζεται πάντα να παλεύουμε για τα πάντα. Κάποιες φορές καλύτερα είναι να αφήσουμε τα πράγματα να πέσουν ομαλά κάτω και να συνεχίσουμε ήρεμα την ζωή μας.

 Και επειδή μάλλον δεν καταλαβαίνετε ακόμα τίποτα από αυτά που λέω παρόλο που μιλάω πολύ σοβαρά, θα σας τα πω με παραδείγματα:

Read More